Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2016.01.12

Változott a biztosítottak bejelentési kötelezettsége

A biztosítottak bejelentésére szolgáló 16T1041 - es bejelentőlapon, az eddigiekben szokásos adatokon túlmenően be kell még jelenteni:

 

- a munkavállaló végzettségét,

- szakképzettségét, szakképesítését,

- az ezt igazoló okiratot kiállító/kibocsájtó intézmény nevét és az okirat számát.

 

Ez jelenleg nagyon vitatott törvényi rendelkezés, de sajnos attól még be kell tartani.

 

Jelentősen nő a munkáltatók adminisztrációs terhe ezzel az intézkedéssel. Ugyanakkor sem az adatlap kitöltési útmutatója sem maga a rendelet nem tartalmaz olyan könnyítést, hogy csak az adott, tényleges foglalkoztatáshoz kapcsolódó végzettségi adatokat kellene bejelenteni.

 

A szükséges adatokat a nyomtatvány 13-01 lapján kell szerepeltetni.

 

Fontos a leendő munkavállalók részletes tájékoztatása a feltételek megváltozásáról, mert szükséges bizonylatok, okiratok megléte nélkül, nem lehet bejelenteni a munkavállaló alkalmazásba vételét határidőre. Arról nem is beszélve, hogy idei évben kiemelten kívánják a munkavállalók foglalkoztatását ellenőrizni. (Ez véletlen lenne ?)